12/24/2010

Almost Christmas!

Tumblr_ldwm2qq2gh1qa35keo1_500_large
Goedemiddag!
Yesch, bijna Christmasss! :3
Lekker eten, samen met familie, spelletjes doen, en nog veel meer. Maar waar draait kerst nu eigenlijk om? Ik denk dat wij, de mensen van tegenwoordig, te weinig denken aan de eigenlijke betekenis van kerst.
Zoals jullie weten draait het vooral om de geboorte van Jezus Christus. Maar oorspronkelijk komt het kerstfeest van de Germanen, die op 21 december (rond Midwinter) midwinter- of joelfeesten hielden waardoor al het boze werd verjaagd en het lichtt werd begroet.
Constatijn de Grote zorgde er later voor dat het op 25 december werd gehouden. Door de Germanen met de midwinterfeesten komt ook het idee van alle kerstlichtjes, en dus de gezelligheid.
Zo, heb ik jullie geest ook weer even helder gemaakt, haha :')

Maaaaaaarrrrr het is dus bijna kerst, voor als ik dat nog niet had gezegd. Vanavond ga ik naar Narnia (in 3D, yes!) en Prince Caspian is cuuuuuuuuuute :3  Morgen moet ik om 12 uur werken, en 's avonds ga ik lekker bij mij werk eten en als ik dan thuis ben ga ik lekker soezelig op de bank films liggen kijken. (:


Dit hierboven is een liedje van Paul McCartney, en ik vind het echt het beste liedje ooit.
Wat vinden jullie van the Beatles? (: Let me know!

xoxo Danique, en nog een fijne dag

2 opmerkingen:

Sarah zei

Hope your christmas was fabulous!!

Lok-Yin Lau zei

kerst is inmiddels voorbij hahahxd maar kerst was bij mij wel gezellig(: ik zat op een christelijke school dus ik ken alleen het verhaal van jezus. narnia is gaaf! ik heb al die boeken gelezen. het waren ongeveer 7 ofzo? leuk liedje trouwens(: mijn vader vindt de beatles helemaal geweldig. maar het is niet echt mijn smaak ofzo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...